Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza
Chetnie wysłucham opini i chetnie przyjme pomoc przy twozeniu autorskiego systemu bitewnego
Moderator:Avalanche
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Ostatnia strona podręcznika beta testowego który będzie przeznaczony tylko i wyłącznie do testów. Podręcznik jest już gotowy w około 55% brak tylko przykładowych grafik ruchów oraz zagrywek.
z bety usuniete zostaną na dzień dzisiejszy zasady dotyczące oblężeń.
Postaram się złożyć podręcznik do soboty by był gotowy na spotkanie smerfa.
Jeśli można coś zasugerować (oczywiście decyzja należy wyłącznie do ciebie) to zmieniłbym czcionkę użytą w cytacie z Sun Tzu, na jakąś szeryfową (i jeszcze lepiej kursywną). Akapit powinien być wyjustowany i w równej odległości od krawędzi strony, albo jeszcze lepiej wyłącznie po prawej stronie (na tle pergaminu). Małym obrazkom przydałaby się dyskretna ramka lub cień.
Możliwe że niezły efekt wyszedłby w przypadku umieszczenia dekoracyjnych brzegów czyli czegoś w tym rodzaju
Możliwe że niezły efekt wyszedłby w przypadku umieszczenia dekoracyjnych brzegów czyli czegoś w tym rodzaju
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Ok dzięki wielkie za zwrócenie uwagi postaram się poprawić. Z drugiej strony to okładka wersji beta więc sporo napewno znajdzie się rzeczy do poprawienia. To jak na razie tylko pewnego rodzaju propozycja okładki, która i tak na pewno ulegnie zmianie. Ostateczna wersja podręcznika przed drukiem będzie i tak rozsyłana do współpracujących firm w celu akceptacji więc sporo może się zmienić.
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Włąśnie wrzuciłem ukończoną wersję beta podręcznika i każdy może już ją ściągać z http://chomikuj.pl/vendetta_22
Brak tam jedynie przykładowych grafik które pojawią się jak najszybciej tzn jak odeśpię i je narysuje.
Mam nadzieje że podręcznik spodoba się wam wszystkim, proszę o zwrócenie uwagi podczas lektóry ponieważ różni się od wcześniejszych wersji.
Brak tam jedynie przykładowych grafik które pojawią się jak najszybciej tzn jak odeśpię i je narysuje.
Mam nadzieje że podręcznik spodoba się wam wszystkim, proszę o zwrócenie uwagi podczas lektóry ponieważ różni się od wcześniejszych wersji.
- niestrawny
- Wędrowiec
- Posty:79
- Rejestracja:2008-07-24, 19:41
- Lokalizacja:Pków/Łódź
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
poprawiona wersja jest juz na necie mozliwe ze chodzilo o ustawienia konwersji na pdf i dla tego tak to wyglada umnie na adobe wyglada ok.
Na foxitreader tez juz dobrze widac sorka za złą kompilacje teraz powinno byc ok juz.
Na foxitreader tez juz dobrze widac sorka za złą kompilacje teraz powinno byc ok juz.
Ostatnio zmieniony 2009-10-22, 20:39 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Jak wszyscy wiedzą żadne dzieło nie obejdzie się bez poprawek dla tego na stronie pojawiła się już errata:
Strona 10 Tabela: "Wpływ terenu na ruch"
Powinno być:
Trudny: -1cal piechota/-2cale jazda
Bardzo trudny: -2cale piechota/-3cale jazda
Pierwszego dnia od pojawienia się podręcznika ściągnięto go już 43razy(do godz 23.30)
Strona 10 Tabela: "Wpływ terenu na ruch"
Powinno być:
Trudny: -1cal piechota/-2cale jazda
Bardzo trudny: -2cale piechota/-3cale jazda
Pierwszego dnia od pojawienia się podręcznika ściągnięto go już 43razy(do godz 23.30)
Ostatnio zmieniony 2009-10-22, 23:34 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.
Też chciałem to napisać, ale najpierw ściągnąłem Acrobat Readera i okazało się że w nim wygląda jak najbardziej w porządku (zupełnie inna bardziej czytelna czcionka z polskimi znakami itd.). Nadal się można przyczepić do paru rzeczy, ale przynajmniej da się bez problemu czytać.niestrawny pisze:czemu podręcznik tak źle wygląda? tj. pixele zaje, i txt nieczytelny, albo to coś z moim foxy readerem (?)
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Piotrek pisał i pytał o zdanie i pomysły...więc mam nadzieję,że się nie obrazi jak szczerze napisze co myślę o niektórych pomysłach.
Zaznaczam,że dopiero przeczytałem kilka pierwszych stron i tylko tego będę się czepiał w tym poście.
Piszę tylko o tym co mi się nie podoba i co bym zmienił:
1. Ruch na zasadzie puść-zostaw nie przejdzie. Gry bitewne to nie są szachy a oddział żołnierzy to nie pionek, który łatwo ustawić. Czasem trzeba coś poprawić itp. Myślę,że każdy kto choć trochę pograł w bitewniaki się ze mną zgodzi.
2. To pierdoła ale sugeruję nie używać kolokwializmów w podręczniku (moją uwagę zwrócił zwrot: "zbroja ważyła nawet kilkadziesiąt kilo" powinno być kilogramów).
3. Spowolnienie ciężkiej jazdy przez pancerz. Z tego co przeczytałem spowalnia on jazdę 2x bardziej niż piechotę. Trochę bez sensu gdyż rumaki ciężkiej jazdy były wyjątkowo silnymi końmi przystosowanymi do krótkotrwałego wysiłku. Nie nadawały się do długich podróży ale w trakcie bitwy brały na grzbiet dużo i bez wysiłku. Poza tym nikt mi nie powie,że chłop bez pancerza biega prawie tak szybko jak koń pod rycerzem!
Zwrotność ciężkiej jazdy też bym przemyślał - takie same argumenty jak przy spowolnieniu pancerzem.
4. Szrża to przedewszystkim przewaga psychologiczna. I uwierz mi - piechota też im dłużej biegnie tym mocniej uderzy! Oddział piechoty też nie łatwo rozpędzić. Ponownie ustawiłbym te same bonusy dla jazdy i piechoty (w sensie: w zasięgu ruchu - brak bonusa lub mniejszy; poza zasięgiem normalnym - pełny bonus).
5. Szarża machin wojennych - no comment Tarany nie taranowały (oprócz tego we Władcy Pierścieni) chyba,że z górki miały Taran dostawiało się do bramy i przy pomocy wahadłowego ruchy wywarzało bramę.
6. Strzał i ucieczka??? Chciałbym zobaczyć oddział łuczników, który zdążyłby strzelić i uciec!!! Jeśli już chcesz to wprowadzić to daj im jakiś minus do ucieczki. No i test morale czy się nie pofajdają w gacie ze strachu zamiast stać i strzelać...
7. Czy strzelałeś kiedyś do kogoś kto znajduje się około 10-15 metrów nad Tobą?? Modyfikator -1 do strzelania w kogoś stojącego na murze lub wierzy to chyba błąd w druku...
Tyle na razie. Jeśli coś mi w oko wpadnie to dopiszę.
Ogólnie pomysł nie jest zły ale myślę,że więcej czasu na to potrzebujesz. Poczytaj trochę o okresie, w którym osadziłeś grę. Poznaj realia tamtego okresu i nie śpiesz się bo pośpiech to najgorszy z doradców.
Zaznaczam,że dopiero przeczytałem kilka pierwszych stron i tylko tego będę się czepiał w tym poście.
Piszę tylko o tym co mi się nie podoba i co bym zmienił:
1. Ruch na zasadzie puść-zostaw nie przejdzie. Gry bitewne to nie są szachy a oddział żołnierzy to nie pionek, który łatwo ustawić. Czasem trzeba coś poprawić itp. Myślę,że każdy kto choć trochę pograł w bitewniaki się ze mną zgodzi.
2. To pierdoła ale sugeruję nie używać kolokwializmów w podręczniku (moją uwagę zwrócił zwrot: "zbroja ważyła nawet kilkadziesiąt kilo" powinno być kilogramów).
3. Spowolnienie ciężkiej jazdy przez pancerz. Z tego co przeczytałem spowalnia on jazdę 2x bardziej niż piechotę. Trochę bez sensu gdyż rumaki ciężkiej jazdy były wyjątkowo silnymi końmi przystosowanymi do krótkotrwałego wysiłku. Nie nadawały się do długich podróży ale w trakcie bitwy brały na grzbiet dużo i bez wysiłku. Poza tym nikt mi nie powie,że chłop bez pancerza biega prawie tak szybko jak koń pod rycerzem!
Zwrotność ciężkiej jazdy też bym przemyślał - takie same argumenty jak przy spowolnieniu pancerzem.
4. Szrża to przedewszystkim przewaga psychologiczna. I uwierz mi - piechota też im dłużej biegnie tym mocniej uderzy! Oddział piechoty też nie łatwo rozpędzić. Ponownie ustawiłbym te same bonusy dla jazdy i piechoty (w sensie: w zasięgu ruchu - brak bonusa lub mniejszy; poza zasięgiem normalnym - pełny bonus).
5. Szarża machin wojennych - no comment Tarany nie taranowały (oprócz tego we Władcy Pierścieni) chyba,że z górki miały Taran dostawiało się do bramy i przy pomocy wahadłowego ruchy wywarzało bramę.
6. Strzał i ucieczka??? Chciałbym zobaczyć oddział łuczników, który zdążyłby strzelić i uciec!!! Jeśli już chcesz to wprowadzić to daj im jakiś minus do ucieczki. No i test morale czy się nie pofajdają w gacie ze strachu zamiast stać i strzelać...
7. Czy strzelałeś kiedyś do kogoś kto znajduje się około 10-15 metrów nad Tobą?? Modyfikator -1 do strzelania w kogoś stojącego na murze lub wierzy to chyba błąd w druku...
Tyle na razie. Jeśli coś mi w oko wpadnie to dopiszę.
Ogólnie pomysł nie jest zły ale myślę,że więcej czasu na to potrzebujesz. Poczytaj trochę o okresie, w którym osadziłeś grę. Poznaj realia tamtego okresu i nie śpiesz się bo pośpiech to najgorszy z doradców.
In the name of the Emperor I order you to die!!!
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Ok dzięki wielkie za informacje, o takie właśnie mi chodziło czyli konkretne i jasne. (niepogniewam sie bo nie ma oco nawet zadowolony jestem)
Ok więc zaczynajmy:
1. ok zasady wszędzie są sztywne a jak się je stosuje to każdy wie przecież:)
2.Ok zapamiętam a poza tym ostateczna wersja pójdzie do korekty i wszystkie takie rzeczy pójdą z tekstu.
3.Ciężki pancerz dla jazdy oznacza tu rycerz w pełniej płycie oraz koń w pełnej zbroi
taka zbroja sporo utrudniała ruch, ale ok można to bardziej dopracować.
4.Ok przemyślę jak można rozwiązać to zagadnienie.
5szarża machin czyli sam ich "atak"(źle użyty zwrot poprostu). W przypadku np tarana oznacza uderzenie o mur/bramę itp. poszukam innego określenia.
6.moralny aspekt szarży na oddział jest ukazany(nawet jest tabela) w zależności od wielkości jednostki atakującej oraz jego rodzaju.
7. no może masz rację że to trochę za mało przemyśle to.
Jeszcze raz dzięki za pomysły.
Ok więc zaczynajmy:
1. ok zasady wszędzie są sztywne a jak się je stosuje to każdy wie przecież:)
2.Ok zapamiętam a poza tym ostateczna wersja pójdzie do korekty i wszystkie takie rzeczy pójdą z tekstu.
3.Ciężki pancerz dla jazdy oznacza tu rycerz w pełniej płycie oraz koń w pełnej zbroi
taka zbroja sporo utrudniała ruch, ale ok można to bardziej dopracować.
4.Ok przemyślę jak można rozwiązać to zagadnienie.
5szarża machin czyli sam ich "atak"(źle użyty zwrot poprostu). W przypadku np tarana oznacza uderzenie o mur/bramę itp. poszukam innego określenia.
6.moralny aspekt szarży na oddział jest ukazany(nawet jest tabela) w zależności od wielkości jednostki atakującej oraz jego rodzaju.
7. no może masz rację że to trochę za mało przemyśle to.
Jeszcze raz dzięki za pomysły.
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt: