Autorski system bitewny w realiach sredniowiecza
Chetnie wysłucham opini i chetnie przyjme pomoc przy twozeniu autorskiego systemu bitewnego
Moderator:Avalanche
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Oki mamy juz pierwsze ustalenia:
1 figurka jeden gosc
walka: porownanie ww rzut k6 na trafienie potem sila+broń-zbroja-wytrzymalosc (narazie zostawiamy wytrzymalosc)
strzelanie: rzut na trafienie k6 potem sila broni-zbroja-wytrzymalosc(patrzec wyrzej w nawiasie)
rozne opcje strzelania
laczenie roznych oddzialow w 1 formacje
zasady formacji ich zmiany i rola dowodcy
zaawansowane zasady strzelania i walki
wplyw zmeczenia na walke
to narazie tyle jesli ktos ma jakies pytania lub pomysly zapraszam do wypowiedzenia sie
1 figurka jeden gosc
walka: porownanie ww rzut k6 na trafienie potem sila+broń-zbroja-wytrzymalosc (narazie zostawiamy wytrzymalosc)
strzelanie: rzut na trafienie k6 potem sila broni-zbroja-wytrzymalosc(patrzec wyrzej w nawiasie)
rozne opcje strzelania
laczenie roznych oddzialow w 1 formacje
zasady formacji ich zmiany i rola dowodcy
zaawansowane zasady strzelania i walki
wplyw zmeczenia na walke
to narazie tyle jesli ktos ma jakies pytania lub pomysly zapraszam do wypowiedzenia sie
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
Ciekawostka dla ciekawych ludzi:
niebedzie unas jak w battlu podzialu na jednostki typu miecznicy bowmeni itp
najpierw najmujecie goscia i wyposazacie go:)
oczywiscie bron:
miecze topory piki wlocznie halabardy bron chlopska korbacze bron2r kopie oszczepy luki kusze hakownice
4rodzaje zbroi: lekka srednia ciezka i ost czyli tylko dla jazdy ciezka zbroja dla konia
do wyboru sa tez tarcze zwykle i paweze:)
i garsc zasad do waszej oceny zapraszam:)
1.Walka:
rozliczanie walki
oddzial który zabil więcej jednostek przeciwnika w poprzedniej rundzie rzuca pierwszy.
rzut na ww potem obrazenia k6+sila-wytrzymalosc-zbroja
szarzujacy atakuje pierwszy
pierwszy szereg szarzy ma 1 dodatkowy atak w 1 rundzie walki
rzut na trafien wg wfb
piechota szarzowana przez jazde (oprócz lekkiej)musi wykonac test morale)
2.Strzelanie
deklaracja strzelajacych
można strzelac do walczacych 1,2,3 swoj 4,5,6 wrog
rzut na trafienie wg wfb
obrazenia:
k6+seb-wytrzymalosc-zbroja
trafienie do celu z pawezami rzuca się zawsze na US=1
strzelanie zza pawerza -1 do us
jeśli oddzial strzelajacy znajduje się mniej niż 1cal od swojego oddzialu kusze niemoga strzelac chyba ze są w 2 szeregu, a luki niemoga strzelac na zasieg 0-5cali
strelanie na srednim i dalekim zasiegu do pojedynczego modelu -1
strz daleki -1
sredni 0
bliski +1
3.Ruch
lekka jazda ruch 8cali
jazda bez bardingu w plytowych 7
w plytowych z bardingiem 6cali
piechota 4cale
piechota w plytowej zbroi z tarcza 3cale
jednostka z pawezem -1cal
jednostka z pawezem niemoze szarzowac
jazda niemoze mieć pawezy
oddzial który szarzowal i niedoszedl dostaje kare ze zmeczenia -1do wszystkich statystym prosz zw.
4.kolejnosc w turze:
zbieranie
Ruch
strzelanie
walka
5.dowodcy
kazdy dowodca ma podstawowy zestaw rozkazow:ruch szarza strzelanie zbieranie reforma formacji
jeśli oddzial jest w zasiegu dowodzenia dowodcy wszelkie testy morale wykonuje na jego morale
ruch i strzał(na polowe ruchu zaokraglone w góre)
sierzant:zpr 5cali zasieg
kapitan:zpr 7cali zasieg 1 specjalna formacja znana motywacja
pulkownik:zpr10cali zasieg 2specjalne formacje znane motywacja+1 first strike
general:zpr zpr 12cali zasieg 3specjalne formacje znane motywacja+2 first strike +1ww
6.formacje
skirmish(oddzialy w formacji licza się jako pojedyncze cele)
lanca(tylko jazda) atakuja 2pierwsze linie(tylko 1rundzie walki)+boki formacji oprócz srodka
kolumna ida szybciej o1cal max 2w pierwszym szeregu
jez można atakowac jednostyki przeciwnika po przekatnej ruch -1
czworobok nie dziala flankowanie,niemozna się ruszac
mur +1do pancerza ruch zmiejszony o polowe zaokraglajac w dół niedziala jeśli zaataqkowany z flanki
szyk strzelecki 2szereg nieotrzymuje minusow za strzelanie przez szeregi,dalsze mają normalne minusy
szeregi zwykla formacja (od 2 do 4 szeregow)
formacja szwajcarska(tylko piechota) walczyc może 3 szereg z bronia drzewcowa polowa ruchu conajmiej 3 szereg musi mieć piki
7.statystyki:
podzial:
chlop
ww us s wt m zw
2 2 3 3 4 1
zolnierz
ww us s wt m zw
2/3* 3 3 5 1
veteran
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 7 2
sierzant:
ww us s wt m zw
3 3 3 3 6 1
kapitan
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 8 2
pulkownik
ww us s wt m zw
4 4 4 4 9 2
general
ww us s wt m zw
5 4 4 4 10 2
niebedzie unas jak w battlu podzialu na jednostki typu miecznicy bowmeni itp
najpierw najmujecie goscia i wyposazacie go:)
oczywiscie bron:
miecze topory piki wlocznie halabardy bron chlopska korbacze bron2r kopie oszczepy luki kusze hakownice
4rodzaje zbroi: lekka srednia ciezka i ost czyli tylko dla jazdy ciezka zbroja dla konia
do wyboru sa tez tarcze zwykle i paweze:)
i garsc zasad do waszej oceny zapraszam:)
1.Walka:
rozliczanie walki
oddzial który zabil więcej jednostek przeciwnika w poprzedniej rundzie rzuca pierwszy.
rzut na ww potem obrazenia k6+sila-wytrzymalosc-zbroja
szarzujacy atakuje pierwszy
pierwszy szereg szarzy ma 1 dodatkowy atak w 1 rundzie walki
rzut na trafien wg wfb
piechota szarzowana przez jazde (oprócz lekkiej)musi wykonac test morale)
2.Strzelanie
deklaracja strzelajacych
można strzelac do walczacych 1,2,3 swoj 4,5,6 wrog
rzut na trafienie wg wfb
obrazenia:
k6+seb-wytrzymalosc-zbroja
trafienie do celu z pawezami rzuca się zawsze na US=1
strzelanie zza pawerza -1 do us
jeśli oddzial strzelajacy znajduje się mniej niż 1cal od swojego oddzialu kusze niemoga strzelac chyba ze są w 2 szeregu, a luki niemoga strzelac na zasieg 0-5cali
strelanie na srednim i dalekim zasiegu do pojedynczego modelu -1
strz daleki -1
sredni 0
bliski +1
3.Ruch
lekka jazda ruch 8cali
jazda bez bardingu w plytowych 7
w plytowych z bardingiem 6cali
piechota 4cale
piechota w plytowej zbroi z tarcza 3cale
jednostka z pawezem -1cal
jednostka z pawezem niemoze szarzowac
jazda niemoze mieć pawezy
oddzial który szarzowal i niedoszedl dostaje kare ze zmeczenia -1do wszystkich statystym prosz zw.
4.kolejnosc w turze:
zbieranie
Ruch
strzelanie
walka
5.dowodcy
kazdy dowodca ma podstawowy zestaw rozkazow:ruch szarza strzelanie zbieranie reforma formacji
jeśli oddzial jest w zasiegu dowodzenia dowodcy wszelkie testy morale wykonuje na jego morale
ruch i strzał(na polowe ruchu zaokraglone w góre)
sierzant:zpr 5cali zasieg
kapitan:zpr 7cali zasieg 1 specjalna formacja znana motywacja
pulkownik:zpr10cali zasieg 2specjalne formacje znane motywacja+1 first strike
general:zpr zpr 12cali zasieg 3specjalne formacje znane motywacja+2 first strike +1ww
6.formacje
skirmish(oddzialy w formacji licza się jako pojedyncze cele)
lanca(tylko jazda) atakuja 2pierwsze linie(tylko 1rundzie walki)+boki formacji oprócz srodka
kolumna ida szybciej o1cal max 2w pierwszym szeregu
jez można atakowac jednostyki przeciwnika po przekatnej ruch -1
czworobok nie dziala flankowanie,niemozna się ruszac
mur +1do pancerza ruch zmiejszony o polowe zaokraglajac w dół niedziala jeśli zaataqkowany z flanki
szyk strzelecki 2szereg nieotrzymuje minusow za strzelanie przez szeregi,dalsze mają normalne minusy
szeregi zwykla formacja (od 2 do 4 szeregow)
formacja szwajcarska(tylko piechota) walczyc może 3 szereg z bronia drzewcowa polowa ruchu conajmiej 3 szereg musi mieć piki
7.statystyki:
podzial:
chlop
ww us s wt m zw
2 2 3 3 4 1
zolnierz
ww us s wt m zw
2/3* 3 3 5 1
veteran
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 7 2
sierzant:
ww us s wt m zw
3 3 3 3 6 1
kapitan
ww us s wt m zw
3/4* 4 4 8 2
pulkownik
ww us s wt m zw
4 4 4 4 9 2
general
ww us s wt m zw
5 4 4 4 10 2
Ostatnio zmieniony 2008-10-20, 00:05 przez vendetta_222, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt:
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
-
- Osadnik
- Posty:352
- Rejestracja:2008-08-30, 23:19
- Lokalizacja:Przemyśl
- Kontakt: