Sesja PBF Neuroshimy
Moderator:Avalanche
Ja również jestem za 1 i 2:) I nadal przystaję przy chociaż minimalnych rzutach kostką lubię ta losowość w końcu nawet spec może się pomylić. Co do świat Neuro znam tylko z opowieści znajomych po ich sesjach nigdy nie miałem okazji zagrać w Neuro na żywo ale podręcznik mam( nie przeczytany brak czasu na razie)
Nie sprecyzowałem, chodziło nie o zupełnie swobodne kreowanie świata, a raczej o jego elementy.
Np. zamiast czekać, aż MG odpisze na pytanie "czy jest w tej wiosce owies", gracz by po prostu napisał w swoim poście coś jak "[...] po krótkich poszukiwaniach i kilku wskazówkach od miejscowych, Hance udało się znaleźć mobilny stragan z owsem. Ludzie mówili, że co tydzień przejeżdża tędy, handlując na dobrze znanym szlaku. Kiedy ta część misternego planu (kupno owsa) została dokonana, Hanka przeszła do trzeciego punktu, którym było [...]".
Moim zdaniem trochę kreatywności ze strony graczy nie zaszkodzi. To przyśpiesza sesję, kiedy nie trzeba czekać na niektóre szczegóły od MG.
Jeżeli jesteście przeciwni temu, piszcie.
Mechanika. Ja zgrzytam zębami na samą myśl o rzucaniu kostkami przez forum, ale niech będzie. Czy ktoś ma jakąś zaufaną stronę do wykonywania rzutów i wklejania wyników? Czy to będzie tutaj działało? Czy mam po prostu rzucać przed monitorem i wklejać wyniki (będę oszukiwał)?
Co do mechaniki jeszcze, to na razie wygląda to tak: nie ma cech, parametrów i takich tam bzdet, są wady i zalety, jak już wspomniałem. Testy to po prostu procentowa szansa na niepowodzenie.
Wygląda to tak:
1. Wy piszecie w swoim poście, co robicie, jak to robicie, podajecie swoje zalety, jeżeli chcecie.
2. W moim poście podaję wasze wady, jeżeli chcę, podaję przed czym tak naprawdę stajecie i czy wymagany jest rzut. Podaję poziom trudności w procentach bazowany na moim widzimisię. Podaję wam wynik sukcesu, porażki oraz spasowania.
3. W swoim poście wklejacie wynik rzutu ze stronki, takiej, co to będę mógł wasze wyniki sprawdzić, czy nie oszukujecie i np. nie rzuciliście czterdzieści razy, żeby wreszcie zdać.
Zależnie od tego, czy zdaliście czy nie, patrzycie na moje sugestie odnośnie sukcesu i porażki (np. sukces - pakujesz mu kulę prosto w łeb, porażka - on Cię postrzelił) i opisujecie, co się dzieje. W przypadku pasu, patrzycie oczywiście co napisałem przy pasowaniu.
Ważne! Nie wolno wam spasować po rzuceniu kostką. Ja to sprawdzę, czy rzucaliście :)
Przy opisywaniu wyniku, możecie:
- Zmniejszyć zakres sukcesu, np. zamiast walnąć mu kulę w łeb, możecie go po prostu postrzelić w nogę lub nawet spudłować, trafiając zaraz obok jego głowy, co i tak da mu sporo do myślenia.
- Zwiększyć zakres porażki, np. zamiast zostać postrzelonym, możecie wpakować siebie w śpiączkę, przestrzelić sobie kręgosłup czy nawet się zabić. Jak chcecie, nie będę narzekał.
- Możecie też zupełnie zrezygnować z rzutu i sprawdzić wynik, który mówi o porzuceniu testowania, np. (wymiękasz, odrzucasz broń i zdajesz się na łaskę wroga).
Co wy na to? Rozumiecie?
Kiedy powyższe rzeczy zostaną uzgodnione, to możemy przejść do następnej fazy, którą jest tworzenie postaci.
Na razie, swoją drogą, scenariusz numer dwa jest wybranym scenariuszem.
Np. zamiast czekać, aż MG odpisze na pytanie "czy jest w tej wiosce owies", gracz by po prostu napisał w swoim poście coś jak "[...] po krótkich poszukiwaniach i kilku wskazówkach od miejscowych, Hance udało się znaleźć mobilny stragan z owsem. Ludzie mówili, że co tydzień przejeżdża tędy, handlując na dobrze znanym szlaku. Kiedy ta część misternego planu (kupno owsa) została dokonana, Hanka przeszła do trzeciego punktu, którym było [...]".
Moim zdaniem trochę kreatywności ze strony graczy nie zaszkodzi. To przyśpiesza sesję, kiedy nie trzeba czekać na niektóre szczegóły od MG.
Jeżeli jesteście przeciwni temu, piszcie.
Mechanika. Ja zgrzytam zębami na samą myśl o rzucaniu kostkami przez forum, ale niech będzie. Czy ktoś ma jakąś zaufaną stronę do wykonywania rzutów i wklejania wyników? Czy to będzie tutaj działało? Czy mam po prostu rzucać przed monitorem i wklejać wyniki (będę oszukiwał)?
Co do mechaniki jeszcze, to na razie wygląda to tak: nie ma cech, parametrów i takich tam bzdet, są wady i zalety, jak już wspomniałem. Testy to po prostu procentowa szansa na niepowodzenie.
Wygląda to tak:
1. Wy piszecie w swoim poście, co robicie, jak to robicie, podajecie swoje zalety, jeżeli chcecie.
2. W moim poście podaję wasze wady, jeżeli chcę, podaję przed czym tak naprawdę stajecie i czy wymagany jest rzut. Podaję poziom trudności w procentach bazowany na moim widzimisię. Podaję wam wynik sukcesu, porażki oraz spasowania.
3. W swoim poście wklejacie wynik rzutu ze stronki, takiej, co to będę mógł wasze wyniki sprawdzić, czy nie oszukujecie i np. nie rzuciliście czterdzieści razy, żeby wreszcie zdać.
Zależnie od tego, czy zdaliście czy nie, patrzycie na moje sugestie odnośnie sukcesu i porażki (np. sukces - pakujesz mu kulę prosto w łeb, porażka - on Cię postrzelił) i opisujecie, co się dzieje. W przypadku pasu, patrzycie oczywiście co napisałem przy pasowaniu.
Ważne! Nie wolno wam spasować po rzuceniu kostką. Ja to sprawdzę, czy rzucaliście :)
Przy opisywaniu wyniku, możecie:
- Zmniejszyć zakres sukcesu, np. zamiast walnąć mu kulę w łeb, możecie go po prostu postrzelić w nogę lub nawet spudłować, trafiając zaraz obok jego głowy, co i tak da mu sporo do myślenia.
- Zwiększyć zakres porażki, np. zamiast zostać postrzelonym, możecie wpakować siebie w śpiączkę, przestrzelić sobie kręgosłup czy nawet się zabić. Jak chcecie, nie będę narzekał.
- Możecie też zupełnie zrezygnować z rzutu i sprawdzić wynik, który mówi o porzuceniu testowania, np. (wymiękasz, odrzucasz broń i zdajesz się na łaskę wroga).
Co wy na to? Rozumiecie?
Kiedy powyższe rzeczy zostaną uzgodnione, to możemy przejść do następnej fazy, którą jest tworzenie postaci.
Na razie, swoją drogą, scenariusz numer dwa jest wybranym scenariuszem.
Chyba rozumiem o co Ci chodzi ale pewnie i tak wszystko w praniu wyjdzie.
A co do rzutów kostkami to chyba nie chcemy tu grać, żeby oszukiwać w końcu przez to gra straci swój urok. Można rzucać u siebie i podawać wynik no chyba ze ktoś naprawde zna jakąś strone.
A co do rzutów kostkami to chyba nie chcemy tu grać, żeby oszukiwać w końcu przez to gra straci swój urok. Można rzucać u siebie i podawać wynik no chyba ze ktoś naprawde zna jakąś strone.
Ostatnio zmieniony 2011-12-13, 18:21 przez Gourry, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja nie znam stronki żadnej za to mogę podesłać świetny symulator kości. A co do samych rzutów to tez uważam że oszustów nie uświadczymy na tym forum, ale mam jedną propozycje niech rzuty czyni MG (jest to osobiste przyzwyczajenie z innej gry via www) a wyniki podawał na końcu posta tak żebyśmy o wyniku naszych akcji dowiadywali się z opisu najpierw, myślę że wtedy jest ciekawiej. I na koniec, Advima skoro wolisz żeby gracze opisywali niektóre rzeczy to ok ale ja mam prośbę osobista, mi nie każ tego robić, bo nie chce przez [przypadek opisać za dużo i zepsuć innym grę (wszak jestem początkującym graczem). Aha moja luba się przyhaczy już z nią gadałem, dzisiaj założe jej konto (jednak wątpię by udzielała się na forum poza grą)
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
Ogólnie, kontynuacja wątku po nowym roku, jestem zajęty i nie mam weny na sklecenie czegoś na poziomie, żeby rozkręcić sesję.
Podsumowując, wybraliśmy scenariusz, gdzie gracze poszukują Atlantydy, będzie prosta mechanika procentowa, będą proste statystyki i wiele będzie zależało od historii postaci (mocno storytellingowo) i będziemy zabijać jakąkolwiek inwencję twórczą wśród graczy w zalążku (to był żarcik, żebyśmy się wszyscy trochę pośmiali, do nowego roku starczy).
Ja wstawię temat ze wstępem fabularnym do świata, sesji i opiszę, jak należy stworzyć postać. Znajomość świata podręcznikowego jest absolutnie niepotrzebna, wszystko co ważne, postaram się opisać w swoim poście (co nie zmienia faktu, że pomysłami i danymi z podręcznika jak najbardziej można się posilić i wzbogacić postać).
To będzie moja noworoczna obietnica, że ta sesja nie umrze z mojego powodu :)
Podsumowując, wybraliśmy scenariusz, gdzie gracze poszukują Atlantydy, będzie prosta mechanika procentowa, będą proste statystyki i wiele będzie zależało od historii postaci (mocno storytellingowo) i będziemy zabijać jakąkolwiek inwencję twórczą wśród graczy w zalążku (to był żarcik, żebyśmy się wszyscy trochę pośmiali, do nowego roku starczy).
Ja wstawię temat ze wstępem fabularnym do świata, sesji i opiszę, jak należy stworzyć postać. Znajomość świata podręcznikowego jest absolutnie niepotrzebna, wszystko co ważne, postaram się opisać w swoim poście (co nie zmienia faktu, że pomysłami i danymi z podręcznika jak najbardziej można się posilić i wzbogacić postać).
To będzie moja noworoczna obietnica, że ta sesja nie umrze z mojego powodu :)